Książka Edwarda E. Evansa-Pritcharda jest owocem dwudziestu miesięcy
pionierskich badań antropologicznych prowadzonych wśród ludu Azande w
północno-środkowej Afryce. Pritchard nauczył się ich języka Azande,
chodził z nimi na polowania, lepił garnki, radził się miejscowej
wyroczni. Bardzo wcześnie spostrzegł, że sposób, w jaki Afrykanie
organizują swoje życie społeczne, nie różni się w sensie funkcji od
reguł, które z ukrycia zarządzają życiem angielskich gentlemanów. Był
pierwszym antropologiem, który podważał tezę głoszącą istnienie
zasadniczej różnicy między mentalnością ludów pierwotnych a mentalnością
ludów cywilizowanych.
Seria antropologiczna (Witchcraft, Oracles and Magic Among the Azande)
Przełożył Sebastian Szymański
Wstęp Joanna Tokarska-Bakir
PIW, 2008, s. 235 oprawa miękka ISBN 978-83-06-03169-0.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.